01.06.2023, Videos, USA

Introduction to Thermalling

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- An introduction to flying thermals for glider pilots. This video covers: 00:00 Introduction 0:13 Why good thermalling is important 01:03 Models of typical thermals 03:12 1-26 Thermalling Superstar 3:38 Thermalling speed matters & figuring out min sink while turning 7:02 E ...

Quelle: Christian (DD)

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31.05.2023, Unfälle, Deutschland

Bindlacher-Berg - Segelflugzeug

[br.de] [nordbayern.de] [aviation-safety.net]

 

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31.05.2023, Unfälle, Deutschland

Mannheim - Segelflugzeug

[swr.de] [aviation-safety.net]

 

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31.05.2023, News, Australien

Convergence Line

"In this article, I hope to talk about whether it’s better to cruise fast and climb in thermals along the convergence line, or whether it’s better to fly slower sucking up the energy, or a combination of both?" [wingsandwheels.com]

Quelle: Christian (DD)

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30.05.2023, Videos, Europa

This Genius Shape-Shifting Wing is the Future of Flight

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Quelle: Christian (DD)

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29.05.2023, Shop News, Österreich

VFR ICAO Karte Österreich 2023

Auf Lager die aktuelle 1:500.000 VFR ICAO Karte für das Jahr 2023! [Karten]

Quelle: Christian (DD)

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29.05.2023, News, Europa

ADS-L (light)

"Im Laufe der Entwicklung des U-Spaces, einem Luftraumkonzept für Drohnen, kam das Bedürfnis auf, dass auch Fluggeräte wie HG/PG, und Modellflugzeuge elektronisch ihre Positionsdaten aussenden, damit sie von autonomen Luftraumteilnehmern identifiziert werden können. ADS-B kann für diese Kategorie von Luftfahrzeugen nicht eingesetzt werden, da es nicht genügend miniaturisiert werden kann und die Funkfrequenz von ADS-B durch die große Anzahl der Fluggeräte überlastet würde. Das in diesem Bereich verbreitete FLARM kam für die EASA nicht in Frage, da es ein proprietäres System ist. Deshalb begann die EASA mit der Entwicklung von ADS-L (light), welches wie FLARM das SRD-860 Frequenzband nutzt. " [Wikipedia]

  • Anfang 2023 - EASA legt [ADS-L Standard] fest [uavdach.org]
  • ADS-L - iConspicuity for GA - Concept [YouTube]
  • Technical Workshop Use of ADS L over SRD860 frequency band and mobile networks to support low [YouTube]
  • Ok, but will ADS-L replace FLARM? - No [flarm.com]

Quelle: Christian (DD)

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